Yleiset tapahtumat |
Ostos- ja menovinkit |
Kokouskutsut |
Hengelliset tapahtumat |
Pitkäkestoiset tapahtumat |
Kyyjärven verkkolehti | toukokuu 2010 |
Kyyjärven kunnanjohtaja kehittäisi avoimutta ja demokratiaaKunnanjohtaja haastaa luottamushenkilöt ja kuntalaiset tuomaan ideoita esiin niin hallinnossa kuin mediassa.Kunnanvaltuusto keskustelee kuntajakoselvityksestä tiistainaYliopisto Kinnulaan ja Kyyjärvelle?Kyyjärvi keskusteli kuntajakoselvityksestäKuntaliitto tiedottaaNopola News Kuntamarkkinoinnin SM-kisan semifinaaliin
|
||||
Kuntaliitto tiedottaaViidennen Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun semifinalistit valittu. Viidennen kerran järjestettävän Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun parhaimmisto on valittu. Yhteensä 41 kilpailutyötä on mukana kilpailussa, jonka voittajat julkistetaan Piiri 2010 -tapahtumassa Tampereella 26. toukokuuta. Kilpailussa palkitaan parhaat työt neljässä sarjassa yhteensä 100 000 euron arvoisilla markkinointikampanjoilla. Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia. - Kilpailuun on osallistunut tänä vuonna monipuolisesti kuntia ja seutuja. Mukana on sekä isoja alueellisia kokonaisuuksia että pienten kuntien markkinointitöitä. Markkinoinnin suunnitelmallisuus ja pitkäjänteisyys näkyy töissä yhä paremmin. Edelleen monessa työssä tavoitteet jäävät melko yleiselle tasolle, mikä vaikeuttaa tulosten mittaamista ja jatkokehitystä, toteaa SM-kilpailun ylituomarina toimiva Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä. - Kilpailutöissä näkyy erinomaisia innovatiivisia ja luovia keinoja sekä toteutusmalleja. Ilahduttavaa on nähdä myös uusien yhdistettyjen kuntien markkinointiviestintää sekä pienten kuntien panostusta pitkäjänteisen markkinointityön pohjaksi, jatkaa Seppälä. Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Se on osa Piiri-hanketta, joka on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamisen vahvistamiseksi. Piiri-hankkeen yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, MTV3, Yhtyneet Kuvalehdet/Suomen Kuvalehti, KL-Kustannus Oy/ Kuntalehti, Finlands kommuntidning ja Place Marketing Oy. Voittajille palkintoja 100 000 euron arvosta Kilpailukykysarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on seudun tai kunnan kilpailukyvyn ja elinvoimaisuuden kehittäminen ja muutosprosessien tukeminen. Matkailusarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kotimaisten tai ulkomaisten matkailijoiden tai kävijöiden houkutteleminen kuntaan tai seudulle. Rekrytointisarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kuntien oman työnantajamaineen tukeminen sekä osaajien houkutteleminen seudulle. Vuoden markkinointituote -sarjassa palkitaan innovatiivinen ja ainutlaatuinen tuote, toteutus, materiaali tai markkinointiteko. Lisätietoja: Karkkilan kaupunki Pöytyän kunta Rauman kaupunki Suonenjoen kaupunki Uudenkaupungin kaupunki Matkailusarjan top 5 aakkosjärjestyksessä Lohjan kaupunki/ Lohjan Matkailupalvelukeskus Länsi-Turunmaan kaupunki Savonlinnan Matkailu Oy Uudenkaupungin kaupunki Rekrytointisarjan top 3 aakkosjärjestyksessä Helsingin kaupungin Henkilöstökeskus Oulun kaupunki/ Oulun seudun yrityspalvelukeskus liikelaitos Pääkaupunkiseutu: Espoo, Helsinki, Kauniainen, Vantaa Vuoden markkinointituote -sarjan top 5 aakkosjärjestyksessä Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy Mäntsälän kunta Kyyjärven Mediamyllärit ry. Petäjäveden kunta/ Jykes Oy/ Poklossi Oy Seinäjoen kaupunkiseutu/ Seinäjoen kaupungin elinkeinokeskus --- KOMMUNFÖRBUNDET INFORMERAR Semifinalisterna i femte FM i kommunal marknadsföring har utsetts FM i kommunal marknadsföring anordnas i år för femte gången, och de som klarat sig bäst i tävlingen har nu utsetts. Sammanlagt 41 bidrag har deltagit i tävlingen, och vinnarna offentliggörs vid evenemanget Piiri 2010 den 26 maj 2008 i Tammerfors. De bästa tävlingsbidragen i fyra olika kategorier premieras med marknadsföringskampanjer som tillsammans är värda 100 000 euro. De insända tävlingsbidragen fördelade sig rätt jämnt mellan de olika kategorierna. Fem bidrag har valts på respektive kortlista för kategorierna konkurrenskraft, turism och årets marknadsföringsprodukt. Till rekryteringskategorins kortlista valdes tre bidrag. FM i kommunal marknadsföring har som mål att förbättra marknadsföringskompetensen inom kommunsektorn genom att lyfta fram god praxis, dvs. föredömlig och framgångsrik kommunal och regional marknadsföring. – Många olika kommuner och regioner har deltagit i tävlingen i år. Bland tävlingsbidragen finns både stora regionala helheter och små kommuners markandsföringsprojekt. Planeringen och långsiktigheten i marknadsföringen syns allt bättre i tävlingsbidragen. I en del bidrag har målen fortfarande satts på en rätt allmän nivå, vilket gör det svårare att mäta resultaten och att vidareutveckla lösningarna, säger Kommunförbundets informationsdirektör Jari Seppälä, som fungerar som tävlingens överdomare. - I tävlingsbidragen förekommer utomordentligt innovativa och kreativa lösningar och handlingskoncept. Det är glädjande att se också sammanslagna kommuners marknadsföring och små kommuners insatser som grund för ett långsiktigt marknadsföringsarbete, konstaterar Seppälä. FM i kommunal marknadsföring arrangeras av organisationer som utvecklar den kommunala och regionala marknadsföringen: Finlands Kommunförbund, Seudulliset Kehittämisyhteisöt SEKES ry och Föreningen Finlands turistorganisationer FFTO rf. Tävlingen är en del av Piiri-projektet som är ett öppet och avgiftsfritt samarbets- och utvecklingsnätverk för att stärka kommunernas och regionernas marknadsföringskompetens. Samarbetsföretag i projektet är Helsingin Sanomat, MTV3, Yhtyneet Kuvalehdet/Suomen Kuvalehti, KL-Kustannus Oy/Kuntalehti, Finlands kommuntidning och Place Marketing Oy. Priser värda 100 000 euro Vinnaren i varje kategori av FM i kommunal marknadsföring belönas med titeln finsk mästare, ett diplom och publicitet. Juryn kan också dela ut andra och tredje pris eller hedersomnämnanden. Juryn delar ut kampanjpriser värda totalt 100 000 euro till vinnarna i de fyra kategorierna. Kampanjerna genomförs tillsammans med tävlingens samarbetsföretag. I kategorin konkurrenskraft belönas marknadsföring som har som mål att utveckla konkurrenskraften och livskraften och stödja förändringsprocesserna i en region eller kommun. I kategorin turism belönas marknadsföring som har som mål att locka finländska eller utländska turister eller besökare till kommunen eller regionen. I rekryteringskategorin belönas marknadsföring som har som mål att stödja kommunernas anseende som arbetsgivare och locka kompetent arbetskraft till regionen. I kategorin årets marknadsföringsprodukt belönas ett innovativt och unikt tävlingsbidrag. Det kan vara fråga om en produkt, ett utförande, ett material eller en marknadsföringsinsats. Närmare upplysningar: Raumo stad Suonenjoki stad Nystads stad Topp 5 i kategorin turism i alfabetisk ordning GoTampere Oy/Projektet Visit Tampere Region Lojo stad/Lohjan Matkailupalvelukeskus Väståbolands stad Savonlinnan Matkailu Oy Nystads stad Helsingfors stads personalcentral Uleåborgs stad/ Oulun seudun yrityspalvelukeskus (affärsverk) Huvudstadsregionen: Esbo, Grankulla, Helsingfors, Vanda Top 5 i kategorin årets marknadsföringsprodukt i alfabetisk ordning Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy Mäntsälä kommun Kyyjärven Mediamyllärit ry. Seinäjoki stadsregion/Seinäjoen kaupungin elinkeinokeskus |
||||
Aseta sivu aloitussivuksi | Kyyjärven kunta | Honkalehdontie 8, PL 13 | 43700 Kyyjärvi | toteutus Media Cabinet |