Yleiset tapahtumat |
Ostos- ja menovinkit |
Kokouskutsut |
Hengelliset tapahtumat |
Pitkäkestoiset tapahtumat |
Kyyjärven verkkolehti | kesäkuu 2010 |
Kyyjärvi haluaa jatkaa yliopiston megalahjoituksen selvittelyäKunnanhallitus teki periaatteellisen päätöksenKyyjärven kunnanhallitus otti liitossopimusluonnoksen positiivisesti vastaanKuntajakoselvitys eteenee kohti maaliaKyyjärven Muukkonen haluaa kunnastaan hyvinvointiparatiisinKyyjärven palveluprosessiuudistus etenee"Soininvaaran idea kehittelyn arvoinen"Kuntamarkkinoinnin SM-kisojen tulokset kokonaisuudessaanKultaa tuli !
|
||||
Kuntamarkkinoinnin SM-kisojen tulokset kokonaisuudessaanUusikaupunki, Savonlinna, Oulu ja Kyyjärvi voittajiksi Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa. Viidettä kertaa järjestetyn Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun voitot menivät Kyyjärvelle, Uuteenkaupunkiin, Savonlinnaan ja Ouluun. Kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 41 työtä matkailu-, rekrytointi- ja kilpailukykysarjoihin sekä vuoden markkinointituote -sarjaan. Kilpailussa oli jaossa yhteensä 100 000 euron arvoista kampanjapalkintoja, jotka jaettiin tasan kunkin sarjan voittajan kesken. Kampanjat toteutetaan kilpailun yhteistyöyritysten kanssa ja ne koostuvat medianäkyvyydestä ja kampanjapalveluista. Sarjoista valittiin myös hopea- ja pronssisijat rekrytointisarjaa lukuun ottamatta. Kaikki sijoittuneet työt saavat kunniakirjat. Kilpailukykysarjassa voiton vei Uudenkaupungin Tul toril -kampanja, joka tuomariston mielestä soveltuu hyvin muillekin toreille elämää ja vetovoimaa lisäämään. Matkailusarjassa ykkössijan pokkasi Savonlinnan Torninveljekset, jotka ovat taidokkaasti personoituja viestinviejiä Savonlinnan seudun matkailumarkkinoinnissa. Rekrytointisarjassa parhaaksi työksi valittiin Oulun kaupungin ja Oulun yrityspalvelukeskus liikelaitos yhdessä tekemällään nuorisotyöttömyyteen pureutuvan Draivi Primus –hankkeen markkinoinnilla. Tuomaristo kiitteli hyvää yhteistyötä ja konkreettisia, pieniä tekoja nuorten ja yritysten kohtaamiseksi. Vuoden markkinointituotteeksi valittiin Kyyjärven kunnan käynnistämä Nopola News, joka on sosiaalisen median hyödyntämisen ansiokas esimerkki. Nopola News –verkkopalvelua ylläpitää Kyyjärven mediamyllärit ry, ja sisällöntuottajina ovat paljolti kuntalaiset. - Kaikkiaan kilpailutyöt olivat erittäin korkeatasoisia ja joukkoon mahtui niin pieniä tekoja kuin laajoja maakunnallisia markkinointikokonaisuuksia, kertoo SM-kilpailun ylituomari, Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä. Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointiosaamista kunta-alalla nostamalla esille kunta- ja seutumarkkinoinnin hyviä käytäntöjä ja tuloksellista markkinointia sekä esimerkillistä kunnan työnantajakuvan kehittämistä. Mallia uusille kunnille - Kilpailussa tuli esille esimerkillisiä toteutuksia, joita varmasti voidaan soveltaa useissa kunnissa, Jari Seppälä toteaa. Esimerkiksi liitoskuntien uusi yhteinen markkinointi antaa hyvän mallin uuden kunnan uuden alun luomiselle yhtenäisillä visuaalisilla ohjeilla ja markkinointilinjalla. Yhteinen maineen rakentaminen on mukana kaikessa arjen työssä eikä vain mainonnassa. - Pienetkin kunnat ovat hienosti suunnitelleet markkinointia ja luoneet uutta ilmettä ja perusmateriaalia. Kun tämä tehdään huolella ja yhteistyöllä, markkinointi voi jatkua pitkäjänteisesti. Tuomariston mukaan tämän vuoden kilpailussa oli erityisen positiivista se, että monessa tapauksessa markkinointi on ollut tuloksellista ja sitä on pystytty mittaamaan. Pienilläkin teoilla voidaan saavuttaa paljon, jos tavoitteet on asetettu riittävän realistisiksi. Esimerkiksi kilpailukykysarjassa menestynyt Suonenjoen Junamansikka on pieni idea, mutta vahvasti Suonenjoen imagoa rakentava. Yhteistyötä kilpailukyvyn hyväksi Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun järjestävät kunta- ja seutumarkkinoinnin kehittämistyötä tekevät järjestöt: Suomen Kuntaliitto, Seudulliset Kehittämisyhteisöt SEKES ry sekä Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistys SUOMA ry. Kilpailu on osa Piiri-hanketta, joka on avoin ja maksuton yhteistyö- ja kehittämisverkosto kuntien, seutujen ja alueiden markkinointiosaamisen vahvistamiseksi. Piiri-verkoston yhteistyöyrityksiä ovat Helsingin Sanomat, MTV3, Yhtyneet Kuvalehdet / Suomen Kuvalehti, KL-Kustannus Oy / Kuntalehti, Finlands kommuntidning ja Place Marketing Oy. Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu kohdistui vuonna 2009 toteutettuun markkinointiin. Keskeisiä arviointikriteerejä oli markkinoinnin tuloksellisuus suhteessa panostuksiin. Palkinnot jaettiin Piiri-tapahtumassa Tampereella 26.5.2010. Lisätietoja: Kilpailukykysarjan kärki Rekrytointisarjan kärki Rekrytointisarjassa palkitaan markkinointia, jonka tavoitteena on kuntien oman työnantajamaineen tukeminen sekä osaajien houkutteleminen seudulle. Rekrytointisarjassa palkittiin vain voittaja. Vuoden markkinointituote -sarjan voittaja Vuoden markkinointituotesarjassa palkittava voi olla kunnan tai alueen vetovoimaisuustavoitteita tukeva yksittäinen markkinointituote tai -aineisto. 1. Kyyjärven Mediamyllärit ry. / Nopola News - Sosiaalinen media kuntamarkkinoinnissa |
||||
Aseta sivu aloitussivuksi | Kyyjärven kunta | Honkalehdontie 8, PL 13 | 43700 Kyyjärvi | toteutus Media Cabinet |